lördag 26 juni 2010

Midsommargös 24/6

Dagen innan midsommarafton bar det iväg till Södra gössjön för gösmete med mört.
Jag var nere där strax efter halv två och GösaBosse kom in och plockade upp mig i båten strax efter. Han hade redan tillbringat några timmar på vattnet med att meta mört.
Vädret var strålande solsken med en svag sydlig vind.

Vi åkte ut till en hotspot som ligger på ca 8-9m djup. Snart började det nappa och vi plockade en hel del gös mellan 40 och 60 cm.
Här låg vi kvar metade den mesta delen men vi provade ett par andra ställen men med sämre resultat.
När jag summerade dagen så hade vi fått 21 gösar. Den största var drygt 3kg och många låg runt 2.
Vi hade dessutom en hel del napp ytterligare och jag tappade även en fisk i 3 kilos klassen.

Jag var hemma i Nässjö strax efter kl 1 på natten och en lång härlig sommardag på sjön var till ända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar