lördag 19 juni 2010

Månadens bete





På onsdagskvällen var det dax för lite jerkfiske igen. Svärd och jag drog iväg efter jobbet. Han hade hittat en riktig hotspot en bit ute i sjön där han i början på veckan landat en fin 7 kilosgädda. Vi döpte snabbt platsen till struttutten pga dess form.
Här hade vi ett riktigt trevligt fiske en stund och landade ett knippe fina gäddor. Dock ingen över 3kg. När vi summerade kom vi upp i 10 st, alla tagna på jerk.

Tänkte jag skulle utse månadens bete. Det behöver nödvändigtsvis inte vara det betet som gett mest eller störst fisk, utan tex det roligaste eller mest oväntade hugget.
Börjar jag med april så får det bli min Wolf i papegojfärgen. Den har ett härligt häng och gav många vårgäddor.

Majbetet blir utan tvekan en BaitFish i grön-orange färg. Givetvis beroende på att jag fick mitt nya pb på det betet, men även att det är en riktig magnet närhelst jag använder det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar