söndag 30 maj 2010

29/5 Jerkbiten



Vid middagstid gav Hasse och jag av oss mot D-sjön för lite gäddfiske.
Vi tog med oss grejor både för jerkfiske och lite trolling.
Målet för dagen var dock att Hasse skulle få sin första gädda på Jerk och inse att det är det roligaste sättet att fiska gädda på.
Trollingen gav inget och ganska snart hade vi börjat jerka vid ett gammalt favvoritställe. Hasse fick hugg nästan direkt men lyckades inte kroka.
Även jag fick ett par hugg och en liten gädda kunde snabbt returneras.

Strax därpå fick jag ytterligare ett kraftigt hugg, men tyvärr klev den fisken av efter bara ett par minuter. Synd då den kändes riktigt bra.

Framme vid nästa ställe dröjde det inte länge förens Hasse kunde kroka av sin första jerkgädda (bilden) och sedan ytterligare en. Jag satte på BaitFishen och två kast senare hade jag landat två gäddor. Den ena blev dagens största, drygt 3kg.
När vi summerade hade vi haft en trevlig eftermiddag med ett 10-tal landade fiskar och massor av hugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar