lördag 6 november 2010

Gäddförsök

Varit ute på gäddpass två helger i rad nu utan någon större framgång.
Förra helgen lyckades jag få en 2 kilos i första kastet. Bete BaitFish (skräll!)
Då tror man ju givetvis att det är en riktig huggsexa på g men jag fick kämpa på riktigt länge innan nästa hugg kom.
En liten bättre gädda på ca 4,5 kg fattade tycke för min grunt fiskade Big Bandit susp i Södersfärgen Red tiger.

Dagens tur bjöd på en ganska stilla sjö med en svag sydvästlig vind som tyvärr ganska snart vred över till nordlig.
Även denna gång var det BaitFishen som tog den första fisken, en gädda runt 3 kilo.
Den tog över ca 6m djup. En hel del betesfisk var uppe och visade sig i ytan i detta området. Prövade sedan att fiska både på djupare vatten, grundtoppar och riktigt grunt utan att få fler hugg.
Det var först strax innan jag skulle åka hem som jag fick dagens andra gädda. Grymt hugg och kändes riktigt tung. Tyvärr var den riktigt felkrokad och vägde också denna bara runt 3 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar